Sunday 25 November 2012

cara menambah FOLLOWER



di sini saya ingin berkongsi tips langkah-langkah setelah bergelar blogger , sebelum baca , adakah anda semua telah mempunyai blog ?

kalau ada teruskan pembacan . jika tak , boleh lah buat satu untuk diri anda. sebab, banyak kelebihannya kalau anda mempunyai blog, sebab pada blog lah anda boleh berkongsi pendapat sepanjang mana yang anda boleh berbanding sekadar mengupdate status di FACEBOOK.

Tetapi ?

apa gunanya sesebuah blog tanpa pengikut kan a.k.a follower. kalau diikutkan , bukan mudah untuk kita menambah follower tapi kalau betul caranya, follower kita akan naik mendadak okay ..


bagi pendatang baru dunia blog , perkara pertama yang anda perlu buat adalah cari blog-blog yang sedia ada , follow blog tersebut dan sentiasa mengunjungi blog tersebut, pastikan awak-awak semua bukan datang tengok-tengok je , pastian anda komen entry yang di buat oleh pemili blog , barulah pemilik blog tuh rasa dihargai dan rasa berbesar hati untuk menjadi follower anda pula 


seterusnya , cara yang paling mudah dan cepat untuk mendapatkan peningkatan follower ialah dengan menyertai segmen-segmen yang dianjurkan oleh para blogger tapi ! (tapi lagi?)


awak-awak semua kena la rajin BLOGWALKING ke blog-blog peserta segmen yang lain dan follow mereka dan mereka pasti akan follow anda balik , percayalah...

(lah , apa pulak blogwalking tuh ?)

BLOGWALKING atau BW merupakan istilah dalam kalangan blogger iaitu melawat blog-blog rakan blogger yang lain

kenapa cara BW nih berkesan ?

sebabnya jika kita melawat blog sahabat blogger yang lain , sahabat blogger kita tuh pasti akan membalas kunjungan kita terutamanya kalau blogger tuh merupakan peserta segmen , follow semula tuh adalah wajib dalam kalangan peserta segmen :)


okey , tuh je update pada kali nih , semoga berjumpa di update seterusnya :D


2 comments: